Ana Sayfa » Doğanın Sesi

Doğanın Sesi

Bilkent Senfoni Orkestrasının 9 Aralık konserini modern repertuvarın beğenilen yorumcularından Tito 171209 afisCeccherini yönetecek. Konserin solisti Yunanlı genç piyanist Vassilis Varvaresos, Prokofiev’in 2. Piyano Konçertosunu (Sol minör, Op.16) seslendirecek.

BSO konserin ikinci yarısında Mahler’in “Titan” başlıklı Re majör 1. Senfonisini yorumlayacak.
Gustav Mahler (1860-1911), çağdaş müzik üzerinde tartışılmaz derecede büyük etkileri olmuş bir besteci ve şeftir. Mahler’in senfonileri sanatçının yaşadığı çağda Alman dili bölgesinin eleştirmenleri tarafından çok ağır bir dille eleştirilmiştir. Mahler senfonilerinde, dünyayı maskesiz bir şekilde modelleyerek dinleyiciye metafizik sorular sorar. Söz konusu bu maskesizlik derinlikli bir eleştiriyi beraberinde getirir. Sorular, eleştiriler, hayal kırıklıkları, umutlar, ruhani-dini-metafizik açılımlar birbirine karışarak dünyanın “bilinemezliğini” yansıtan bir modelleme oluştururlar. Bu oluşumun doğal bir sonucu olarak temalar, alıntılar “birdenbire, nedensiz, mantık dışı” bir biçimde belirebilirler.
Mahler’in bu özgün yaklaşımı Birinci Senfonisinin hemen girişinde kendisini gösterir. Eserin 1889 yılında yapılan ilk seslendirmesi başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Mahler’in çağının çok ötesindeki anlatımı, dönemin estetik yargılarına ters düşmüştür. Jean Paul’ün Titan isimli romanı üzerine yazılmış olan; gençlik, ölüm, doğa ve insan ilişkilerinin anlatıldığı bu senfoni, günümüzde bir başyapıt olarak kabul edilmektedir.

Zamanımızın en donanımlı ve derinlikli şeflerinden Tito Ceccherini, iletişim kurma becerisini olağanüstü tito ceccheriniduruluktaki yorumuyla birleştirmekle kalmıyor, bunları göz alıcı ve gelişmiş bir şeflik tekniğiyle destekliyor. Tito Ceccherini, 20. yüzyılın klasik yapıtlarını seslendirirken, sık sık Bartók, Debussy, Strauss, Ravel, Janáček ve Schoenberg’in senfoni ve drama türlerindeki başyapıtlarını tutkuyla yorumluyor. Ceccherini’nin opera seçimlerini, erken 20. yüzyıl repertuvarına olan tutkusu, İtalyan operası hakkındaki derin bilgisi ve yeni yapıtlar yaratmadaki becerisi şekillendiriyor.

Deneyimi, bilgisi ve uzmanlığıyla Tito Ceccherini, Fransa Radyo Filarmoni Orkestrası, Londra Philharmonia, BBC Senfoni, Frankfurt HR-Sinfonieorchester, Cologne WDR Senfoni, Radio Filharmonisch Orkest, Maggio Musicale Fiorentino, SWR Stuttgart, Tokyo Filarmoni, Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI, Deutsche Radio Philharmonie, Venedik’te Teatro La Fenice Orkestrası, Napoli’de Teatro San Carlo Orkestrası, Milano’da Giuseppe Verdi Orkestrası, Roma’da Teatro dell’Opera Orkestrası, Lugano’da OSI, Sevilla’da Real Orquesta Sinfonica, Bordeaux Ulusal Orkestrası, Cenevre Oda Orkestrası gibi dünyanın önde gelen orkestralarını ve Ensemble Intercontemporain, Klangforum Wien ve Contrechamps gibi ünlü toplulukları yönetiyor.

Tito Ceccherini’nin, Ağustos 2012’de ilk kez sahneye çıktığı Lucerne Festivalinde Pollini Perspectives dizisi kapsamında Klangforum Wien ve Neue Vocalsolisten ile yer aldığı proje, daha sonra Tokyo (Suntory Hall), Paris (Salle Pleyel), Berlin (Philharmonie) ve Milano’da (Teatro all Scala) sahnelendi. Aynı yıl muhteşem Festspielhaus in Erl’in (Avusturya) açılışını yapan şef, burada Bartók’un Mavisakal’ın Şatosu yapıtının performansıyla büyük övgü topladı. Paris’te düzenlenen Festival d’Automne’da düzenli olarak sahneye çıkan Ceccherini, Paris Ulusal Operası, Bolşoy Tiyatrosu, Toulouse Tiyatrosu, Cenevre Büyük Tiyatrosu, Nationaltheater Mannheim, Tiroler Festspiele in Erl, Buenos Aires’te Teatro Colón, Venedik’te Teatro La Fenice, Napoli’de Teatro San Carlo ve Opéra de Rennes gibi tiyatrolarda övgü toplayan performanslar sergiledi.

Tito Ceccherini, Frankfurt Operasında Stravinsky’nin Rake’s Progress yapıtını yönetti. 2016-17 sezonunun açılışında Toulouse Tiyatrosunda Berlioz’un Béatrice et Bénédict yapıtını, ardından Mozart’ın Saraydan Kız Kaçırma operasını sergiledi. Ayrıca şef, Tiroler Festspiele’de (Verdi: La traviata), La Plata’da Teatro Argentino’da (Ligeti: Le Grand Macabre), Palermo’da Teatro Massimo’da (Sciarrino: Superflumina) ve Venedik’te Teatro La Fenice’de (Krenek: Cefalo e Procri ve Silvia Colasanti’nin dünya prömiyeri) sahneye çıktı.

Sanatçı önümüzdeki sezonda, Filarmonica della Scala, Fribourg SWR Senfoni Orkestrası, Ensemble Modern ve Fransız Radyo Filarmoniyle konserler verecek, Buenos Aires’te Teatro Colón’da sahneye çıkacak.

Tito Ceccherini, Sony, Kairos, Col Iegno, Stradivarius etiketleriyle çıkan kayıtlarıyla, aralarında Choc de Monde de la Musique, Diapason d’Or ve Midem Klasik ödüllerinin de bulunduğu ödüller aldı.

Vassilis Varvaresos, 2017-18 sezonunda Sommets Musicaux de Gstaad, Enescu Festivali, Festival desVassilis Varvaresos Arcs, Festival des Musicales du Golfe, Gyorgy Cziffra Vakfının SenLiszt Festivali ve Atina Festivalinde sahneye çıkıyor.

Varvaresos, bu yaz İstanbul Müzik Festivalinde Prokofiev’in Sol El için Piyano Konçertosunu seslendirdi. Sanatçı geçtiğimiz sezonda Zürih Tonhalle’de ve Viyana Musikverein’da resitaller verdi. Paris’teki Salle Gaveau ve Amsterdam’daki Concertgebouw’dan davet alan sanatçı, ABD’de, Kaliforniya, Cincinnati ve Charleston’da resitaller ve ustalık sınıfları verdi. Varvaresos, bu yaz Nohant’ta Chopin Festivali, Paris’te Festival du Classique au Vert ve Bourg-Saint-Maurice’de Festival des Arcs’da sahneye çıktı. Varvaresos, Nohant ve Chateauroux’daki Lisztomanias Festivallerinde düzenli olarak konserler veriyor.

1998’de henüz 14 yaşındayken YCA Uluslararası Seçmelerinde birincilik ödülü kazanan sanatçı, New York ve Washington’daki ilk konserlerinde beğeni topladı. Washington Post sanatçıyla ilgili makalenin başlığında onun için “Yükselen Genç Bir Usta” ifadesini kullandı. Birleşik Devletler’de 15 yaşında verdiği konserin ardından tüm Amerika’da sahneye çıktı. Carnegie Weill Hall, New York Morgan Kütüphanesi, Boston Isabella Gardner Müzesi, Philadelphia Kimmel Merkezi ve Washington Kennedy Center’da verdiği resitaller, sanatçının önemli performanslarından bazıları. Varvaresos, Carnegie Zankel Hall’daki ilk resitalinin ardından Başkan Barack Obama için resital vermek üzere Beyaz Saray’a davet edildi.

Vassilis Varvaresos 2008 Pekin Olimpiyatlarında Yunanistan’ı temsil etti. Yunanistan Eleştirmenler Birliği tarafından “Yılın En Çok Umut Veren Genç Sanatçısı” seçildikten sonra, ülkesinin bütün önemli sahnelerinde solo konserler sergiledi.

Varvaresos, 2014’te Bükreş’te düzenlenen George Enescu Uluslararası Piyano Yarışmasını, 2015’te Monte Carlo’da gerçekleştirilen Piyanonun Ustaları Yarışmasını kazandı.

Aynı zamanda oda müziği sanatçısı olan Varvaresos, Brüksel’deki Bozar Tiyatrosunda, Concertgebouw’daki Spiegelsaal’de, Lahey’deki Diligentia Tiyatrosunda ve Münih’teki Gasteig’de konserler verdi. Sanatçı, düzenli olarak ünlü Fransız müzisyenler Michel Dalberto, Henri Demarquette ve Nicolas Dautricourt ve Noé Inui ile çalıyor. Varvaresos, on filmin ve çeşitli televizyon dizilerinin müziklerini besteledi. Departure from the Functionality of Syntax kitabıyla Juilliard School’dan Özel Bilim Ödülü aldı.

Lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini Juilliard School’dan alan Varvaresos, kısa süre önce Michel Dalberto’nun öğrencisi olarak devam ettiği Paris Ulusal Müzik ve Dans Konservatuvarından Diplôme d’ Artiste-Interpète ödülüyle mezun oldu.

Keman sanatçısı Noé Inui ve bariton Dimitris Tiliakos ile yaptığı kayıt NAVIS Classics etiketiyle yayımlandı. 2017’de APARTE Records’dan yeni solo albümü APARTE’yi çıkardı.