Ana Sayfa » Fantastik Cencic

Fantastik Cencic

Günümüzün en büyüleyici ve çok yönlü şan sanatçılarından biri olan Max Emanuel Cencic, kendini 18. yüzyıl müziklerinin yeniden canlandırılmasına ve performansına adamıştır.

2016-17 sezonunda pek çok heyecan verici projede yer alan sanatçı, Berlin’deki Staatsoper Unter den Linden’de Gluck’un Orfeo ed Euridice’sini seslendirdi; Salzburg Pfingstfestspiele ve Madrid’deki Auditorio Nacional’de ilk kez sahneye çıktı ve Frankfurt Operasında Gluck’un Ezio’sunun yeni prodüksiyonunda rol aldı. Ayrıca Karlsruhe’de 2017 Handel Festspiele’de yönetmenliğini de üstlendiği Arminio’nun sahne uyarlamasında rol aldı. Sanatçı, 2017’de Wiesbaden’deki Hessisches Staatstheater’de düzenlenen Mayıs Festivalinde Hasse’nin Siroe’sinde hem solist hem de yönetmen olarak görev aldı.

Max Emanuel Cencic, dikkat çekici mezzo-soprano sesiyle Barok şarkılarının hem teknik açıdan mükemmel hem de modern ve duygusal olarak etkileyici olabileceğini ortaya koyuyor. Cencic, yirmi yılı aşkın süredir, Wiener Staatsoper, Theater an der Wien, Opernhaus Zürih, Opéra Royal de Versailles, Bayerische Staatsoper, Staatsoper Unter den Linden Berlin, Barcelona’da Gran Teatro del Liceu, Paris’te Théâtre des Champs-Elysées ve Brüksel’de La Monnaie gibi birinci sınıf operalarda sahneye çıkıyor. Hamburg’da Laeiszhalle, New York’ta Carnegie Hall, Londra’da Barbican Center, Amsterdam’da Concertgebouw, Viyana’da Musikverein, Moskova’da Tchaikovsky Hall’da konserler veren sanatçı çok sayıda festivalde de sahneye çıktı. Cencic, düzenli olarak William Christie, René Jacobs, Ottavio Dantone, Diego Fasolis, George Petrou, Emmanuelle Haïm ve Riccardo Muti gibi şeflerle çalışıyor. Şan sanatçısı olarak eğitimine Viyana Çocuk Korosunda başlayan sanatçı, 1992’den itibaren soprano olarak sürdürdüğü solo kariyerine, 2001’den bu yana kontrtenor olarak devam ediyor.

Max Emanuel Cencic, çok sayıda proje, opera prodüksiyonu, CD kaydı ve geniş kapsamlı turnelerle dinleyicilerini büyülüyor. Mezzo TV ve Arte Concert gibi televizyon kanalları Cencic’in, Handel’in Alessandro’sundaki (2012) aydınlatıcı sunumu da dahil olmak üzere pek çok dikkat çekici performansını yayımladı. Parnassus Arts Productions’ın Sanat Yönetmeni olan sanatçı, burada İtalyan Barok akımının önemli yapıtlarının canlandırılması, denetlenmesi ve sergilenmesinden sorumlu. Yapılan çalışmalar arasında, Leonardo Vinci’nin son operası Artaserse’nin yeniden keşfi yer alıyor. Yapıtın 1730’da Roma’da yapılan ilk gösterimi gibi, bu yeni prodüksiyonu da tamamı erkeklerden oluşan (ve beş kontrtenorun yer aldığı) bir kadro tarafından sahnelendi ve hem canlı performansı hem de CD kaydıyla büyük övgü aldı. 2013 ve 2014 yıllarında ECHO Klassik ödülünü, Preis der deutschen Schallplattenkritik ve Diapason d‘or ödüllerini alan CD, ayrıca Grammy’ye aday gösterildi. Vinci’nin Catone in Utica operasını kastında dört kontrtenorla ilham verici bir şekilde yeniden hayata döndüren Cencic’in, bu çalışmasının da hem sahne performansı hem de albümü aynı ölçüde başarılı oldu.

Max Emanuel Cencic’in solo kayıtları da bir o kadar dikkat çekici: Venedik operasının önemli yapıtlarına yer verdiği Venezia albümüyle gerek dinleyenleri gerekse eleştirmenleri kendine hayran bırakan sanatçı, Rokoko CD’sinde, Johann Adolph Hasse’nin genişletilmiş ve bilinmeyen repertuvarından seçilmiş büyüleyici bir arya derlemesini seslendirdi. Cencic, eleştirmenlerden övgü alan son CD’si Arie Napolitane’ı Napolitan ekolün başyapıtlarına adadı. Geniş çaplı diskografisinde birkaç dünya prömiyeri yer alan sanatçı, Diapason d’Or, Preis der Deutschen Schallplattenkritik ve Hırvatistan’ın Porin Ödülü gibi çok sayıda ödül aldı. Albümleri Gramophone dergisinde birkaç kez “Editörün Seçimi” olarak sunuldu. Sanatçı, Fransız Kültür Bakanlığı tarafından Sanat ve Edebiyat Nişanıyla ödüllendirildi.

Yönetmen olarak da uluslararası üne ulaşma yolunda ilerleyen Max Emmanuel Cencic’in yönettiği, Hasse’nin Sireo’sinin canlı prodüksiyonu, bütün Avrupa’yı kapsayan bir turne yaptı; prodüksiyonun Decca etiketiyle CD’si de yayımlandı. 2016’da Karlsruhe’deki Handel Festivalinde, Handel’in nadiren sahnelenen Arminio operasında sanatçı yine hem baş solist hem de yönetmen olarak performans sergiledi. Önümüzdeki sezonlarda Cencic, Rossini’nin La Donna del Lago, Handel’in Il Pastor Fido ve Mozart’ın Don Giovanni yapıtlarının yeni prodüksiyonlarıyla yönetmenlik portföyünü genişletecek. Ayrıca Max Emanuel Cencic’in genç erkek soprano olarak kaydettiği aryalar yakında Warner Classics tarafından yayımlanacak.

21 Ekim 2017 Cumartesi, 20:00 | Bilkent Konser Salonu

Christian Schumann, şef
Max Emmanuel Cencic, kontrtenor

W.A. Mozart | Ascanio in Alba, KV.111, “Cara lontano ancora”

W.A. Mozart | Ascanio in Alba, KV.111, “Ah di si nobil alma”

W.A. Mozart | Mitridate re di Ponto, KV.74A “Venga Pur”

G. Rossini | La Gazza Ladra Uvertürü

G. Rossini | Tancredi, “O Patria”

S. Prokofiev | Senfoni No.6, Mi minör, Op.111

“Christian Schumann, yeni Alman orkestra şefleri kuşağının parlayan yıldızlarından.” Neue Zürcher Zeitung

“Cencic, günümüzün en güzel kontrtenor sesiyle kutsanmış.” Opernwelt